|
Regulamin
korzystania z usług informatycznych świadczonych przez Ośrodek Obliczeniowy
Masy Upadłości DAEWOO MOTOR POLSKA Sp. z o.o.
§1
Postanowienia ogólne
- Niniejszy regulamin, zwany dalej "regulaminem", określa
zakres i warunki świadczenia usług informatycznych przez Ośrodek Obliczeniowy
Masy Upadłości DAEWOO MOTOR POLSKA Sp. z o.o.
- Usługi informatyczne świadczone są na rzecz usługobiorców na podstawie
regulaminu oraz umowy i cenników załączanych do umów.
§ 2
Definicje pojęć
Użyte regulaminie określenia oznaczają:
- Usługi informatyczne – usługi polegające na dzierżawie
sprzętu informatycznego, przetwarzaniu danych , zapewnieniem dostępu
do internetu oraz udostępnianiu powierzchni dyskowych serwerów wraz
ze stworzeniem możliwości utrzymywania na nich poczty elektronicznej
lub serwisów internetowych.
- Usługobiorca – podmiot, który zawarł umowę o świadczenie
usług z Masą Upadłości DAEWOO MOTOR POLSKA Sp. z o.o.
- Usługodawca – Masa Upadłości Daewoo Motor Polska
Sp. z o.o.
- Serwis – pracownicy Ośrodka Obliczeniowego będącego
jednostką organizacyjną Masy Upadłości DAEWOO MOTOR POLSKA Sp. z o.o.
odpowiedzialną za współpracę z usługobiorcami we wszystkich sprawach
wymienionych w warunkach umowy.
- Sieć komputerowa – sieć transmisji danych położona
wewnątrz obszaru Masy Upadłości DAEWOO MOTOR POLSKA Sp. z o.o. , na
którą składają się urządzenia telekomunikacyjne i linie telekomunikacyjne
zestawione w sposób umożliwiający Ośrodkowi Obliczeniowemu przekaz sygnałów
pomiędzy określonymi zakończeniami tej sieci.
- Umowa – umowa zawarta pomiędzy Masą Upadłości DAEWOO
MOTOR POLSKA Sp. z o.o. a usługobiorcą o świadczenie usług informatycznych.
Urządzenia – sprzęt i oprogramowanie niezbędne do świadczenia usług
informatycznych.
§ 3
Umowa o świadczenie usług
- Przez zawarcie umowy, Usługodawca zobowiązuje się
do świadczenia określonych w umowie usług na rzecz Usługobiorcy
w zakresie i na warunkach przewidzianych umową, regulaminem i cennikiem.
Jeżeli umowa nie stanowi inaczej, umowa zostaje zawarta na czas nieokreślony.
- Regulamin stanowi załącznik do umowy oraz dodatkowo udostępniany
jest usługobiorcom poprzez stronę internetową www.daewoo.lublin.pl.
- Do prac instalacyjnych związanych z uruchomieniem usług informatycznych
Serwis przystępuje tylko i wyłącznie po podpisaniu
umowy przez Usługobiorcę a termin tych prac określony
jest w umowie.
- Okres naliczania należności wynikających z umowy rozpoczyna się od
daty podpisania protokółu odbioru podpisanego przez obie strony.
- Usługobiorca zobowiązuje się do terminowego regulowania
opłat za te usługi oraz przestrzegania postanowień umowy i regulaminu.
- Umowa może być rozwiązana na wniosek Usługodawcy
lub Usługobiorcy z 1 miesięcznym okresem wypowiedzenia
. Okres wypowiedzenia liczy się od pierwszego kalendarzowego dnia miesiąca
następującego po złożeniu wypowiedzenia.
- W przypadku nieterminowego regulowania należności lub naruszenia zasad
regulaminu przez Usługobiorcę Usługodawca
może rozwiązać umowę w trybie natychmiastowym.
§ 4
Prawa i Obowiązki Usługobiorcy
- Usługobiorca w trakcie obowiązywania umowy ma prawo
do korzystania z usług informatycznych na zasadach określonych w regulaminie.
- Usługi informatyczne świadczone są na wyłączny użytek Usługobiorcy.
W związku z powyższym Usługobiorca nie jest uprawniony
do dostarczania osobom trzecim usług, bez pisemnej zgody Usługodawcy.
- Usługobiorca nie może bez porozumienia z Usługodawcą
dołączać nowych komputerów lub własnych urządzeń do sieci komputerowej
Usługodawcy.
- Usługobiorca zobowiązany jest powstrzymać się od
jakichkolwiek działań, które są niezgodne z prawem lub mogą doprowadzić
do naruszenia prawa w związku z korzystaniem z usług informatycznych.
Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności z tytułu naruszeń,
których dopuści się Usługobiorca.
- Korzystając ze świadczonych usług Usługobiorca zobowiązuje
się nie przekazywać treści naruszających obowiązujące przepisy prawa
oraz niniejszy Regulamin, a w szczególności zobowiązany jest powstrzymać
się od następujących czynności:
5.1 Wysyłania masowych komunikatów o charakterze komercyjnym („SPAM”)
wbrew woli adresatów,
5.2 Używania i udostępniania bez stosownego zezwolenia materiałów objętych
ochroną prawa autorskiego,
używania bez stosownego zezwolenia lub
oznaczenia znaków towarowych osób trzecich, używania lub
dystrybuowania informacji będących tajemnicą
przedsiębiorstwa osób trzecich,
5.3 Podejmowania jakichkolwiek działań, które mogłyby spowodować naruszenie
chronionej prawem prywatności
osób, włączając w to zbieranie i dystrybucję
informacji o użytkownikach Internetu bez ich zgody, z wyjątkiem
zakresu dopuszczonego przez prawo,
5.4 Transmisji treści obraźliwych lub pornograficznych naruszających
dobra osobiste osób trzecich lub dobre
obyczaje.
5.5 Doprowadzania do mylnej interpretacji informacji transmisyjnej,
włączając w to nagłówki zwrotne przesyłek
poczty elektronicznej i adresy pakietów
protokołów internetowych itp.
5.6 Programowej zmiany konfiguracji urządzeń sieciowych i serwerów oraz
prób złamania istniejących zabezpieczeń
systemowych
5.7 Używania usług do prowadzenia jakiejkolwiek działalności sprzecznej
z prawem lub regulaminami innych
dostawców Internetu, serwisów WWW, kawiarni
internetowych itp.,
5.8 Wykorzystywania usług świadczonych przez Usługodawcę
w sposób niezgodny z zasadami współżycia
społecznego w tym celowego przeciążania
sieci, celowej transmisji danych z wirusami komputerowymi,
5.9 Przyczyniania się lub zezwalania jakiejkolwiek osobie na działania
opisane powyżej.
§ 5
Prawa i obowiązki usługodawcy
- W ramach realizacji usług informatycznych , Usługodawca
zapewnia sprawność działania serwerów, na których świadczone są usługi
informatyczne co najmniej przez 98 % czasu w ciągu roku.
- W przypadku wystąpienia przerwy w świadczeniu usługi informatycznych,
Usługodawca dołoży wszelkich starań do usunięcia przyczyny
tej przerwy w możliwie najkrótszym terminie.
- W przypadku gdy przerwa w świadczeniu usług z winy Usługodawcy
przekroczy 8 godzin , Usługodawca zmniejszy miesięczne
należności z tego tytułu o 1/30 opłat wymienionych w umowie i dotyczących
danej usługi.
- Usługodawca zastrzega sobie prawo do przerw w świadczeniu
usług związanych z konserwacją sprzętu, koniecznością jego relokacji
fizycznej lub z innych uzasadnionych przyczyn.
- Usługodawca poinformuje o takiej przerwie telefonicznie
lub pocztą elektroniczną . W przypadku wystąpienia sytuacji awaryjnej
zagrażającej działaniu krytycznych dla funkcjonowania urządzeń Usługodawcy,
może nastąpić nieplanowana przerwa w świadczeniu usług informatycznych.
Świadczenie usługi zostanie rozpoczęte niezwłocznie po ustaniu sytuacji
awaryjnej.
- Wykonywanie kopii bezpieczeństwa danych i systemów Usługobiorcy
oraz odtwarzanie tych danych regulowane będzie szczegółowo w warunkach
umowy.
- Usługodawca zobowiązuje się do dołożenia wszelkich
starań w celu fizycznego zabezpieczenia Serwerów na których świadczone
są usługi przed nieautoryzowanym dostępem osób nieuprawnionych.
- Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za zabezpieczenie
Serwerów przed zdalnym nieautoryzowanym dostępem osób nieuprawnionych
oraz za jakiekolwiek szkody z tego wynikające (piractwo komputerowe).
- Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za gromadzenie
i przekazywanie przez Usługobiorcę treści oraz danych.
- Usługodawca zobowiązuje się do zachowania tajemnicy
treści przekazywanych przez Usługobiorcę za pośrednictwem
poczty elektronicznej. Dostęp do zasobów Usługobiorcy
(jego obszaru dyskowego, poczty i wszystkich zapisanych plików danych)
możliwy jest tylko dla uprawnionych osób.
- W przypadku powzięcia informacji przez Serwis techniczny
o naruszeniu przez Usługobiorcę postanowień Regulaminu,
Usługodawca może zablokować korzystanie z usług bez
powiadomienia Usługobiorcy, do czasu wyjaśnienia sytuacji.
- Z tytułu zablokowania możliwości korzystania z usług dostarczanych
przez Usługodawcę z powodów, o których mowa w punkcie
7 , Usługobiorcy nie przysługuje jakikolwiek rabat,
dyskonto, obniżka opłat lub odszkodowanie.
- W przypadku nieterminowego regulowania należności za usługi informatyczne,
Usługodawca powiadamia pisemnie Usługobiorcę
o wielkości zaległych należności , określa termin spłaty należności
oraz może zastosować sankcję w postaci częściowego lub całościowego
ograniczenia świadczonych usług.
- Usługodawca zastrzega sobie prawo wyłączenia elementów
usług lub całości usług w przypadku jednoznacznego stwierdzenia, że
wykonywanie tych elementów ma niekorzystny wpływ na stabilność i bezpieczeństwo
systemu informatycznego Usługodawcy.
- Serwis techniczny zastrzega sobie prawo wysyłania
informacji dotyczących kwestii technicznych i organizacyjnych na adres
Usługobiorcy.
§ 6
Odpowiedzialność Usługodawcy
- Usługodawca odpowiada za niewykonanie lub nienależyte
wykonanie usług informatycznych, chyba że niewykonanie lub nienależyte
wykonanie jest następstwem okoliczności, za które Usługodawca
odpowiedzialności nie ponosi. W szczególności, Usługodawca
nie będzie odpowiedzialny za jakiekolwiek szkody poniesione przez Usługobiorcę
w wyniku utraty danych lub opóźnienia w otrzymaniu lub przesłaniu danych
spowodowane brakiem transmisji, nieprawidłową transmisją, opóźnieniami
lub przerwami w świadczeniu usług , zwłaszcza na skutek takich okoliczności
jak:
1.1 Awaria łączy transmisji danych położonych poza siedzibą Usługodawcy
.
1.2 Przyczyny o charakterze siły wyższej np. huragan, pożar, powódź,
trzęsienie ziemi, strajk i inne będące poza
kontrolą Usługodawcy.
1.3 Okoliczności powstałe z winy Usługobiorcy, np.
na skutek awarii sprzętu lub oprogramowania Usługobiorcy
albo nieprzestrzegania postanowień
Regulaminu i innych przepisów prawa.
1.4 Jakiekolwiek szkody poniesione przez Usługobiorcę
spowodowane nieprawidłowym korzystaniem z usług,
w tym również nieprawidłowym zapisem
lub odczytem wiadomości,
1.5 Treść i każdą inną zawartość wysyłanych oraz znajdujących się w
systemie wiadomości, wprowadzonych przez
Usługobiorcę.
1.6 Skutki wejścia w posiadanie przez osoby trzecie haseł Usługobiorcy.
1.7 Przerwy w funkcjonowaniu systemu zaistniałe z przyczyn technicznych
(spowodowane konserwacją,
przeglądem, wymianą sprzętu).
1.8 Utratę danych spowodowaną awarią systemu lub też innymi okolicznościami
niezależnymi od Usługodawcy.
1.9 Jakiekolwiek szkody pośrednie, w szczególności utratę zysków lub
dochodów przez Usługobiorców,
z przyczyn zawinionych przez Usługobiorców.
- Całkowita odpowiedzialność Usługodawcy wobec Usługobiorcy,
ze wszystkich tytułów wynikających z obowiązujących przepisów prawa
i Umowy, nie może przekroczyć kwoty opłaty z tytułu świadczenia usługi
na rzecz tego Usługobiorcy.
§ 7
Odpowiedzialność Usługobiorcy
- Usługobiorca ponosi odpowiedzialność za wszelkie
szkody wynikające z korzystania z usług przez Usługobiorcę
oraz osób przez niego upoważnionych, w sposób sprzeczny z postanowieniami
niniejszego Regulaminu i obowiązującymi przepisami prawa.
- Na wypadek wystąpienia przez osobę trzecią z roszczeniami wobec Usługodawcy
z tytułu korzystania przez Usługobiorcę lub osoby przez
niego upoważnionej z usług informatycznych, Usługobiorca
zobowiązuje się do ich zaspokojenia, poniesienia kosztów pomocy prawnej
oraz innych uzasadnionych kosztów, w szczególności w przypadku naruszenia
dóbr osobistych lub praw majątkowych osób trzecich.
- W przypadku korzystania z usługi dzierżawy sprzętu komputerowego
Usługobiorca zobowiązuje się do używania przedmiotu
dzierżawy w sposób odpowiadający jego właściwościom i przeznaczeniu.
- Usługobiorca zabezpieczy przedmiot dzierżawy i będzie
chronić go przed przypadkowymi stratami oraz poniesie koszty napraw
przedmiotu dzierżawy wynikające z nieprawidłowej eksploatacji lub nie
zapewnienia odpowiednich warunków otoczenia.
- Bez zgody Usługodawcy, Usługobiorca
nie może oddać przedmiotu dzierżawy osobie trzeciej do używania.
- Po zakończeniu umowy dzierżawy Usługobiorca zobowiązany
jest zwrócić Usługodawcy przedmiot dzierżawy w stanie
nie gorszym niż wynikającym z normalnego użytkowania.
- Przedmiot dzierżawy powinien być zwrócony najpóźniej w ostatnim dniu
obowiązywania umowy i dostarczony do siedziby Usługodawcy
przez Usługobiorcę.
- Wcześniejszy zwrot dzierżawionego sprzętu nie upoważnia do zwrotu
części wpłaconej raty dzierżawnej.
- Wartość poszczególnych przedmiotów dzierżawy wymieniona jest w załączniku
do umowy. W przypadku utraty lub zniszczenia przedmiotu dzierżawy, Usługobiorca
zobowiązany jest zwrócić równowartość przedmiotu dzierżawy ustalonej
w umowie.
- W przypadku korzystania z usług za pośrednictwem sprzętu komputerowego
Usługobiorcy , Usługobiorca zobowiązuje
się do dostosowania parametrów technicznych sprzętu do wymagań sieci
komputerowej Usługodawcy.
- Usługodawca może dostosować odpłatnie sprzęt będący
własnością Usługobiorcy do korzystania z zamawianych
usług pod warunkiem dostarczenia wszystkich niezbędnych komponentów
sprzętowych i programowych.
§ 8
Reklamacje
- Reklamacje dotyczące usług informatycznych należy zgłaszać pisemnie
do Ośrodka Obliczeniowego MU DMP lub telefonicznie na nr telefonów :
749 1170, 749 1166, 749 1155.
- Na reklamacje pisemne Usługodawca ma obowiązek odpowiedzieć
w ciągu 7 dni roboczych od daty złożenia reklamacji.
- Po telefonicznym złożeniu reklamacji dotyczących sytuacji awaryjnych
Usługodawca zobowiązuje się do niezwłocznego przystąpienia
do usuwania awarii w dniu roboczym w godzinach 7-ej do 15-ej.
- Przy telefonicznym zgłoszeniu awarii po godz.15-ej lub w dniu świątecznym
Usługodawca przystąpi do usuwania awarii w ciągu najbliższego
dnia roboczego.
- Usługodawca zobowiązuje się do telefonicznego powiadomienia
Usługobiorcę o przypuszczalnym terminie usunięcia awarii
w przeciągu 2 godzin od złożenia zawiadomienia oraz natychmiast po usunięciu
awarii.
§ 9
Postanowienia końcowe
- Usługodawca zastrzega sobie wprowadzenie zmian treści
niniejszego Regulaminu w każdym czasie. W takiej sytuacji Usługodawca
zobowiązuje się do poinformowania o zmianie swoich usługobiorców na
7 (siedem) dni przed terminem wejścia w życie zmiany treści Regulaminu.
- Reklamacje składane przez Usługobiorców wynikające
z nieznajomości treści niniejszego Regulaminu będą rozpatrywane przez
Usługodawcę negatywnie.
- Niniejszy Regulamin wchodzi w życie z dniem 27 października 2003
r.

Masa Upadłości Daewoo Motor Polska
20-952 Lublin ul. Mełgiewska 7-9
|
|